2016. március 19., szombat

Házi gyümölcsfagyi



Házi gyümölcsfagylalt villámgyorsan, előkészületek nélkül.
Azonnal fogyasztható tízóraira, uzsira, lassan felszívódó szénhidrátok mellé - például ehetünk mellé házi kekszet - ugyanis a gyümölcsfagyi gyors CH.


  • gluténmentes
  • tejmentes
  • cukormentes

Hozzávalók:

  • fagyasztott bogyós gyümölcs
  • Cocomas (kókusztejszín)
  • porrá őrölt eritrit
  • fahéj

Elkészítés:

A hozzávalókat egész egyszerűen összeturmixoljuk.

Nem írok pontos mértékegységet, mert az adott gyümölcs szénhidrát tartalma alapján mindenki magának tudja kiszámolni a saját adagját az aktuális étkezéshez. A kókusztejszínt is ízlés szerint adagoljuk, attól függően ki mennyire szeretné krémesre készíteni a fagyiját. :)

Példa:

Nálam így nézett ki a tízórai: 
A fagyasztott erdei gyümölcs, ami itthon volt, 6,6 g CH-t tartalmaz 100 grammban. 
Ebből vettem 160 grammot, hozzáadtam 1 dl kókusztejszínt, 1 evőkanál por-eritritet és kevés fahéjat.
Ez 10 g gyors szénhidrát.
Mellé 5 db házi vaníliás kekszet ettem, ami 10 g lassú szénhidrátnak felel meg. Recept ITT! (Most kisebb kiszúróformával dolgoztam, ezért 1 db = 2 g CH)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése